{ "type": "gtmStart" }

Achim Bölstler

WMF ürün geliştirme sürecinin başındaki isim Achim Bölstler, tasarımın üç boyutunu ve ekip çalışmasını anlatıyor.

WMF
WMF ürün geliştirme sürecinin başındaki isim Achim Bölstler, tasarımın üç boyutunu ve ekip çalışmasını anlatıyor.

Achim Bölstler

Bay Bölstler, iyi bir tasarım nelerden oluşur?

İyi tasarım dürüstlük, netlik, dayanıklılık, yenilikçilik ve en ufak ayrıntılara dahi dikkat edilmesi sayesinde elde edilir. Estetik cazibe, işlevsellik ve kullanışlılık bir bütün oluşturduklarında iyi tasarlanmış bir ürüne sahipsiniz demektir. Özellikle çatal, kaşık, bıçak tasarımı gerçek yeteneğin kendisini çabucak gösterdiği bir alandır. Görünüşte basit olan bu ürünlerdeki ayrıntılar çok büyük önem taşır.

WMF tarafından satılan tüm ürünleri siz mi tasarlıyorsunuz?

Hayır. Fakat her bir yeni koleksiyonun ve içindeki parçaların yaratım sürecinde görev alıyorum. Burada, Geislingen'de ürünlerin görünüşü üzerinde çalışan 38 kişi var ve ayrıca firmaya taze fikirler sunan harici tasarım ofisleri bulunuyor. İç ve dış tasarımcılarımızın tamamı, tasarım konusunda aynı bütüncül yaklaşıma sahip. Geliştirme sürecinde tasarımcıların yanında mühendisler, tasarım mühendisleri ve model üreticileri de görev alıyor. Bir dizi farklı disiplinden gelen uzman katkıları olmadan çizimler asla koleksiyona dönüşüp mağaza raflarındaki yerini alamaz.

Ürün inovasyonlarımıza ve güncellenen koleksiyonlarımıza ek olarak, WMF portföyünde onyıllardır hiç değişmeden satılan klasik seriler de bulunuyor. Favori klasik ürününüz hangisi?

En iyi örneklerden biri, Grand Gourmet koleksiyonumuzdaki mutfak tartıları olabilir. Eminim ki Chef's Edition da eşsiz bir klasiğe dönüşme potansiyeline sahip. Bir parçanın klasik bir ürün olarak kabul edilebilmesi için estetik cazibe ve üstün ergonominin yanı sıra kolay ve etkili kullanım sağlaması da gerekiyor. Tabii ki Max & Moritz tuzluk ve biberlikler ve zamanında piyasadaki en kompakt kahve makinesi olan WMF 1 kapsül kahve makinesi de bu kategoriye giriyor. WMF 1 tasarım dili, Apple'ın belirgin stilini anımsatıyor ve bu özelliğiyle birçok tasarım ödülüne hak kazandı.

WMF, klasik Alman veya Avrupa tasarımının kusursuz bir örneği. Yine de çalışmalarımız sürekli olarak uluslararası etkilerden ilham alıyor. San Francisco ve Şanghay'daki tasarım ofisleriyle yürütülen ortak çalışmalar bunlara örnek.

Achim Bölstler, tasarımcı

Zaha Hadid, Jette Joop ve Michalsky gibi dünyaca ünlü tasarımcılarla olan iş birliğimizle nasıl hedeflere ulaşmayı amaçlıyoruz?


Bu iş birliği projelerinin altında yatan motivasyon her seferinde farklı oluyor. Ya bu kişiler bize ulaşıyor ya da biz onlara ulaşıyoruz. Bu iş birliklerini bu kadar heyecan verici kılan; birçok tasarımcının, mimarın veya moda tasarımcısının daha önce hiç çatal bıçak seti veya sofra ürünleri tasarlamamış olması. Her bakımdan çok yönlü, ilham verici ve şaşırtıcı bir birliktelik ortaya çıkıyor. Yolculuğumuzda çok çeşitli tasarımcılarla karşılaşıyoruz. Hem ekip oyuncuları hem de tek başına çok önemli olan isimler var. Bugün bir zanaatkarla, yarın bir hayalperestle birlikte çalışıyor olabiliriz. Pragmatistlerden ve yıldızlardan bilgiler öğrenebiliriz. Bizi karşılıklı başarıya götürecek herşeyle ilgileniriz.

Tasarım penceresinden baktığımızda firma ne yöne doğru seyrediyor?

Ürünlerimizin işlevsel duyarlılığını ve zamana meydan okuma özelliğini korumak ve geliştirmek, böylece ürünlerimizi marka elçilerine dönüştürmek istiyorum. Kalite ve tasarım, premium markamızın gereksinimlerini karşılamalı. Gelecekte bütüncül tasarım yaklaşımımızın şaşırtmaya ve arzu uyandırmaya devam etmesini istiyoruz. Bu, HELLO FUNctionals serimiz için de geçerli. Buradaki amaç akıllı özellikleri, taze bir tasarımı ve net işlevleri bir araya getiren yemek hazırlama gereçleri geliştirmekti.

Gelecekten söz etmişken, üniversiteden mezun olur olmaz WMF bünyesine katılan genç tasarımcılar konusundaki yaklaşımınız nedir?

Ekibimizde birçok genç isim var. Firmaya yeni yaklaşımlar ve taze kan getiriyorlar. Birçok konuya dair açık ve saf bir bakış sunuyor ve yenilikçi fikirleriyle hepimizi şaşırtıyorlar. Ancak bazen kullanıcıları, müşterileri ve pazarı kapsayan büyük resmi dikkate almayı ihmal ediyorlar. Bu bağlamda, mevcut yetenek profilinin günümüzün tasarım ortamındaki gereksinimleri karşılamasını sağlamak için daha fazla eğitim gerekli. Örneğin tasarım yönetimi, tasarım odaklı düşünme, arayüz tasarımı ve kullanıcı deneyimi gibi öğelerin eğitime eklenmesini kastediyorum. Sektördeki mevcut kreatif süreçlerde giderek daha belirleyici olduğu için iş vakası çalışmaları da eşit öneme sahip.

Tasarım bizim için bir kelimeden çok daha fazlasıdır.